Het is momenteel 20 sep 2017, 21:40

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Toekomst Vlaanderen2
BerichtGeplaatst: 03 sep 2016, 18:36 
Lord

Ik open dit onderwerp omdat de toekomst van Vlaanderen2 onzeker is en ik graag de ideeën/meningen van zoveel mogelijk medespelers wil weten.

Op dit ogenblik hebben we nog een 37 regelmatige spelers maar we krijgen geen nieuwe spelers meer binnen. Sinds 140 dagen is de toevloed sterk vertraagd en de laatste échte nieuwe is meer dan 70 dagen geleden.

Sindsdien hebben we de spelers uit Vlaanderen3 verwelkomt waardoor ons spelersaantal toch nog redelijk hoog is, waarvoor dank aan die spelers. Dit zal spijtig genoeg niet voldoende zijn om dit in de toekomst zo te kunnen houden.

Enkele mogelijke oplossingen zouden kunnen zijn:

- teruggaan naar de situatie zoals deze was toen Vlaanderen2 werd gestart: VL2 als trainingsalliantie van VL waarbij VL een kroonlimiet heeft. Onder een bep. aantal kronen komt men eerst naar VL2.

- VL2 als trainingsalliantie van VL waarbij VL een age-limiet heeft. Onder een bepaalde Age (bv VII) komen de spelers eerst naar VL2

- benadrukken dat spelers die een lagere activiteit hebben, naar VL2 kunnen komen

In de eerste 2 oplossingen moet er een manier worden uitgewerkt om spelers ook weer terug naar VL te brengen. Dit bleek in het verleden een probleem te zijn.

Andere ideeën zijn uiteraard zeer welkom!

Berichtonderwerp: Re: Toekomst Vlaanderen2
BerichtGeplaatst: 03 sep 2016, 19:02 
Noble

Smirky,

Alvast bedankt om dit topic op te zetten.
Zelf vind ik een actieve alliantie waar ook nieuwe leden toebehoren het meest interessant. In het verleden heb ik steeds nieuwe leden bijgestaan in hun opbouw. Het is dus jammer dat we de laatste tijd geen nieuwe leden erbij krijgen. Oorzaken zijn gekend met name de zichtbaarheid in de search. Vlaanderen 1 doet het daarin veel beter.
Ook de chat - alhoewel ik geen grote chatter ben - is de laatste tijd minimaal. Grootste gedeelte van de chat ging trouwens in het verleden ook vaak over nieuwe leden in lagere age.
Je twee eerste voorstellen lijken mij inderdaad een oplossing te kunnen bieden. Met voorkeur voor de tweede. Doorstroom naar VL 1 is zeker iets waaraan gewerkt moet worden. We zullen moeten proberen te motiveren. Anderzijds zijn ervaren spelers die ook donneren zeer belangrijk
Ik ben benieuwd wat de andere oudere garde ervan vindt.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2016, 15:04 
Noble

"...teruggaan naar de situatie zoals deze was toen Vlaanderen2 werd gestart: VL2 als trainingsalliantie van VL waarbij VL een kroonlimiet heeft.." lijkt me de beste oplossing alleen moeten we dan op één of andere manier er ook in slagen om spelers op een bepaald moment te overtuigen om effectief over te stappen naar VL1.

Persoonlijk ben ik best bereid om deze overstap te maken, er zal waarschijnlijk toch altijd wel één van de 407 smirkys aanwezig zijn :lol: maar of er veel mensen zo over denken?

De laatste tijd heb ik ook zo het idee dat er gewoon veel mensen in de alliantie zitten omdat ze dan gratis paardjes krijgen maar voor de rest zich van de groep niet veel aantrekken, wat natuurlijk de ambiance op de chat verklaart... probeer deze mensen maar eens warm te lopen om over te stappen naar een hogere alliantie.

Ook jammer dat wanneer iemand dan effectief "vlaanderen" intikt in de search er tegenwoordig 10 verscheidene allianties bestaan, typisch ons verdeeld vlaanderen waarschijnlijk :oops:

BerichtGeplaatst: 06 sep 2016, 21:31 
Noble

Ik begrijp de frustratie van VL2 volledig. Ik denk de naam terug veranderen naar 'Vlaanderen2' er voor zou zorgen dat er terug een duidelijk onderscheid is met de andere Vlaanderens. Dan kan Vlaanderen1 ook terug op een duidelijke manier door verwijzen.

Een crownlimiet in Vlaanderen1 is zeker een mogelijkheid, echter zou ik die niet vast zetten via Het programma maar enkel via de aankondigingen. Anders gaan we de nieuwelingen nooit kunnen door verwijzen naar Vlaanderen2.

Ook geeft ons dat de mogelijkheid om de crownlimiet laag te laten starten. (500 is erg hoog hebben we gemerkt)

Over de doorstroming van VL2 naar VL1: Die mogen we niet uit het oog verliezen maar moet redelijk vrijblijvend blijven denk ik dan. Je kan niemand verplichten te verhuizen. Dat werkt niet echt ... een verhuis promoten kan natuurlijk geen kwaad.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2016, 14:42 
Lord

Ik zal vandaag nog de naam terug veranderen naar 'Vlaanderen2' zodat er idd terug makkelijker vanuit Vlaanderen naar verwezen kan worden.

Ik kan eventueel de naam van Vlaanderen3 ook terug als zodanig zetten. Resultaat is dan toch al 2 Vlaanderen's minder bij de Search.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2016, 20:58 
Noble

Smirky schreef:
Ik zal vandaag nog de naam terug veranderen naar 'Vlaanderen2' zodat er idd terug makkelijker vanuit Vlaanderen naar verwezen kan worden.

Ik kan eventueel de naam van Vlaanderen3 ook terug als zodanig zetten. Resultaat is dan toch al 2 Vlaanderen's minder bij de Search.

Ja, lijkt me een goed plan

BerichtGeplaatst: 11 sep 2016, 10:27 
Noble

Allen,

Na een kleine week lijkt de genomen beslissing geen echt resultaat op te leveren.

Volgens mij ligt de verklaring enerzijds in het feit dat we VL2 noemen. Een speler die op zoek is naar een alliantie om aan te sluiten en vlaanderen intikt komt dus niet bij ons terecht maar nog steeds bij vlaanderen (1) of "concurrerend" vlaanderen. Er wordt wel bij vlaanderen 1 verwezen naar ons in functie van aantal kronen min 100 maar niemand die de stap zet.

Oplossing 2 die Smirky voorstelde om leden tot een bepaalde age door te verwijzen naar vl2 "zou" misschien meer succes hebben gekend, maar wederom is de vraag of men de stap zet tenzij met "grotere dwang" effectief leden doorgestuurd worden.

Er is volgens mij echter ook een andere mogelijkheid die het probleem van vlaanderen 2 zou kunnen oplossen. Indien vlaanderen 2 TIJDELIJK in de search hoger zou komen dan vlaanderen 1 maken we een kans om nieuwe leden aan te trekken.
Ik maak de nadruk op tijdelijk. Kan dit niet door vlaanderen 2 effectief vlaanderen te benoemen en vlaanderen 1 tijdelijk vlaanderen "2" of vlaanderen "x" ? Nadien verandert vlaanderen 2 terug zijn naam naar vlaanderen en staan zij weer hoger in de search.

Graag jullie mening. Bedankt !

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC